Отзывы о параплане Gin Bonanza 3
19.04.2023
Anssi Huhtala
Раскрыть оригинальный текст +-
I had the change to fly the Bonanza 3 L in fairly mild spring conditions getting thermals up to +3.5m/s and peaking +4m/s with winds up to 20km/h.
I have previously flown Nova Mentor 3, Mentor 5, Sector and lately Gin Leopard for around 500 hours all summed up.
Takeoff is easy and there is no tendency to horse shoeing or over shooting. It does'nt have to be layed perfectly to get a good launch like some two liners.
Bonanza 3 is kind a strange wing: it is very informative and agile but at the same time it feels very solid and calm. Maybe this feeling comes from the handling which I felt was excellent. Brake pressure is medium and you get good information from the brakes. Handling is very very precise.
Thermalling felt good and wing wanted to suck in to the thermals and maintained in the core very well with no tendency to pop out.
Speed bar is light and b-riser steering also works very well. Connection to the wing is imminent while the pressure is medium and maybe little on the harder side.
Flying with full speed I had around +15-17km/h speed increase but I need more flying to confirm this. Wing feels really good also with bar. I could fly with full speed trough turbulence and lifts with ease while controlling the wing with the b-risers and the glide angle was totally usable.
Bonanza 3 may not be the fastest two liner C, but I would say it's not a slow wing in the C-category. What I can say it feels a wing made for the big air. It feels a wing that you could fly full on in every conditions without too much mental wear. This maybe a result of the superb handling and how the wing communicates to the pilot.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I have previously flown Nova Mentor 3, Mentor 5, Sector and lately Gin Leopard for around 500 hours all summed up.
Takeoff is easy and there is no tendency to horse shoeing or over shooting. It does'nt have to be layed perfectly to get a good launch like some two liners.
Bonanza 3 is kind a strange wing: it is very informative and agile but at the same time it feels very solid and calm. Maybe this feeling comes from the handling which I felt was excellent. Brake pressure is medium and you get good information from the brakes. Handling is very very precise.
Thermalling felt good and wing wanted to suck in to the thermals and maintained in the core very well with no tendency to pop out.
Speed bar is light and b-riser steering also works very well. Connection to the wing is imminent while the pressure is medium and maybe little on the harder side.
Flying with full speed I had around +15-17km/h speed increase but I need more flying to confirm this. Wing feels really good also with bar. I could fly with full speed trough turbulence and lifts with ease while controlling the wing with the b-risers and the glide angle was totally usable.
Bonanza 3 may not be the fastest two liner C, but I would say it's not a slow wing in the C-category. What I can say it feels a wing made for the big air. It feels a wing that you could fly full on in every conditions without too much mental wear. This maybe a result of the superb handling and how the wing communicates to the pilot.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Мне удалось полетать на Bonanza 3 L в довольно хороших весенних условиях с термиками до +3,5 +4 м/с при скорости ветра до 20 км/ч.
Ранее я летал на Nova Mentor 3, Mentor 5, Sector и в последнее время на Gin Leopard с общим налетом около 500 часов.
Старт довольно простой, нет склонности к уходу в подкову или обгону. Параплан не обязательно идеально раскладывать на земле, чтобы он хорошо вышел, как это желательно для некоторых двухрядок.
Bonanza 3 — какое-то странное крыло: оно очень информативное и живое, но в то же время ощущается очень монолитным и спокойным. Может быть, это ощущение исходит от управляемости, которая, как мне показалось, была очень приятной. Давление на клевантах среднее с хорошей обратной связью. Управление очень точное.
Термик чувствуется очень хорошо. Крыло вгрызается в потоки и очень хорошо удерживается в ядре без тенденции к выпаданию из него.
Акселератор легкий, управление В-рядами работает очень хорошо.
Летая на полном акслераторе у меня был прирост примерно в +15-17 км/ч, но мне нужно полетать больше, чтобы подтвердить это. На акселераторе крыло ведет себя очень хорошо. Я мог проходить на полностью выжатом акселераторе через турбулентность и даже набирать, управляя крылом с помощью B-рядов. Угол атаки при этом был полностью рабочим.
Bonanza 3, возможно, не самая быстрая двухрядка в своей категории, но я бы не сказал, что это медленное крыло. Что я могу точно сказать, что оно создано для реальных условий. Оно ощущается как параплан, на котором можно летать в любых условиях без особого психологического напряжения.
Ранее я летал на Nova Mentor 3, Mentor 5, Sector и в последнее время на Gin Leopard с общим налетом около 500 часов.
Старт довольно простой, нет склонности к уходу в подкову или обгону. Параплан не обязательно идеально раскладывать на земле, чтобы он хорошо вышел, как это желательно для некоторых двухрядок.
Bonanza 3 — какое-то странное крыло: оно очень информативное и живое, но в то же время ощущается очень монолитным и спокойным. Может быть, это ощущение исходит от управляемости, которая, как мне показалось, была очень приятной. Давление на клевантах среднее с хорошей обратной связью. Управление очень точное.
Термик чувствуется очень хорошо. Крыло вгрызается в потоки и очень хорошо удерживается в ядре без тенденции к выпаданию из него.
Акселератор легкий, управление В-рядами работает очень хорошо.
Летая на полном акслераторе у меня был прирост примерно в +15-17 км/ч, но мне нужно полетать больше, чтобы подтвердить это. На акселераторе крыло ведет себя очень хорошо. Я мог проходить на полностью выжатом акселераторе через турбулентность и даже набирать, управляя крылом с помощью B-рядов. Угол атаки при этом был полностью рабочим.
Bonanza 3, возможно, не самая быстрая двухрядка в своей категории, но я бы не сказал, что это медленное крыло. Что я могу точно сказать, что оно создано для реальных условий. Оно ощущается как параплан, на котором можно летать в любых условиях без особого психологического напряжения.
Если Вы нашли ошибку в переводе, напишите нам, пожалуйста, на info@gingliders.ru